Hát a „ájszinkizdebiginingofábjutifulfrendship” feeling eddig elmaradt.
Az egy dolog, hogy 9 évig szívatták a társasházat, hogy nem köthető és közben feketelistásak lettünk, míg a mellettünk lévő társasház pont azóta élvezi a szolgáltatást.
Jön a hír, hogy jönnek szerelni a házat. OK, akkor szerződés kötés.
Honlap, adatok bekalimpál, nemjó, lejárt a „Számlázási fiók”. ÜFSz felhív, hogy wtf?, hát az nem lehet; menjek fiókba.
He?
Na jó, bemegyek, szerződés megköt, látom, hogy „Gigabit Net” meg „TV HD Családi”. ár nuku, fura, de ok. Mondják, hogy szerződés, a bekötéstől él, akkor megkapom.
Emberünk jön, beköt, TV CI beállít, mondja, hogy net majd még egy 15-20 perc mire beáll, kezembe nyomja a jelszavas lapocskát és lelépne. Mondom, ok, de most a modem bridge mode, ahogy kértem, meg semmi NATolt háló előtte. Mondá az úr, hogy nem, majd belépek a felületre és átállítom, amit kérdeztem SMSben érkező adatok, az kell hozzá és lelép.
Munkanap vége, elkezdem babrálgatni. na mifasz itt árulás van! Az 1000/40 (700/28), az nagyon karú 80/40 ethernet porton mérve, AX wifi mér 23/23. ühm.
TG3442DE felületén bridge állítás nuku, ok, akkor megint telefonál.
Elmondom, hogy a sávszél erősen karcsú még a legkisebb díjcsomag értékét sem éri el, meg kellene nekem bridge mode, ahogy ezt jeleztem már a szerződés kötéskor (máshol küzdöttem már ilyennel náluk, hogy olyan eszközt adtak ki, ami ezt nem tudta).
ÜFSz, hát ja ez tényleg karcsú, de a jelszintek rendben vannak. Nézzem meg bridge mode is.
Rendben.
10-15 perc szürke doboz jelzi, hogy ok, megtalálta a központot.
Na jó, akkor Unifi átköt a régi szolgáltatóról.
UDM-Pro jelzi, hogy kisbarátom ez qrvára FE link a korábbi GbE helyett. Összes port végig probál ugyan ez; vissza dugom a Digi satnya ZTE cuccára gigás kapcsolat. Velemnemszórakozolbazdmeg, teszt Cat8 kábel elővesz, minden porton giga, nyád! Másik Cat6 kábel elővesz, giga, másik Cat5e giga, az eredeti visszaduga, százas. WTF? Bedug udm-pro és gép közé gigás, ottbaszódj meg, akkor most piros helyett fekete lesz az internyet kábel.
És ekkor még nem tudtam, hogy tényleg internyet.
Admin felület elővesz, PPPoE adatok átír, de a csoda nem gyün… mifasz, biztos elírtam. Újra cmd+c-cmd+v, mégmindignemfasza. Na akkor menjünk végig az összes porton valahol hátha, de nem hátha. Nyád. Gép rádug PPPoE beállít, 4 port végigtesztel, nyemgyó.
PPPoE kitöröl, hülye MacBook azonnal próbál DHCP és gyó. Nyád már megint, ezt baszki, miért nem tudta egyik szaki sem megmondani?
Mér, hát ez még mindig silány 78/42… Nabaszki ezen még sokat kell tornázni, hogy a 700 közelében legyen.
Router vissza, DHCP és megy, nyolcvanpernegyven és ez nem a vérnyomásom… Az magasan a normálisnak nevezhető 125/80 felett.
ÜFSz hív, minden ügyfélszolgálatos terhelt, kikötök egy szerződésesnél. Mondom mi a nyűgöm, mondja, hogy ok, de ő ebben nem tud segíteni, mert hogy kerültem én hozzá, jéh, pedig tényleg jó útvonalon mentem a CC-ben. Na jó, amíg nincs technikai kolléga addig, amit tud megnézni ő is. Hát látja, hogy elméletileg minden a paramétereken belül van, de megérti, hogy nem vagyok boldog. Közben van technikus, hölgy, szuper! És ez most minden irónia nélkül! Az a tapasztalatom, hogy ilyen pozícióban jók a hölgyek, van empátia, ha normálisan állsz hozzá és általában meg van a szakmai tudás és igyekezet is a probléma megoldására. Volt is.
Természetesen elölről elmesélek mindent, hogy a kezdetek óta ez van és igen, próbáltam kábelt is cserélni, de ennyire jutottam. Rendben, mindjárt nézi a rendszereket egy újabb azonosítás után.
Azt látja, hogy minden rendben, de még megnézi egy másik helyen, meg egyébként azt látja, hogy a telepítő nem zárta még le a jegyet. Mondom, de esemes meg jött, hogy lecgo. Közben mondja, hogy máshol is megnézte és ott lát némi zavart, de ennek nem lenne szabad befolyásolni csak a TV-t. Hát mondom ott is volt gond, mert 1,2-2 órán át nem volt hang és a CI kártya ugráltatta a csatornákat, de most jó, meg a lakáson belül nem a TV, hanem a szürke doboz előtt van egy csillapító. Hát azt meg ő nem érti.
Megegyezünk, hogy kedden este jön egy technikus és megnézi, hogy mi van.
Közben megjött a szerződés is, hát nem a honlapon hirdetett árakkal. ÜFSz felhív és kezdődik az újabb kálvária, de ezt már csak a blogon írom le külön.
A legszebb az egészben, hogy persze kell a széles sávú internet, de a település új felén, ahol már 10 éve is volt szolgáltatás, a helyi FB csoportokban folyamatosan ment a morgás, hogy csak akkor nincs szolgáltatás, amikor az ember itthon van hétvégén és ünnepnapokon. Szóval alapból is ott volt a félsz…
De most jól bemegyek az üzletbe, ahol kötötték a szerződés és már megint, a rohadék ügyfél leszek.
Tags: bazzeg, informatika, Vodafone
Leave a reply